Înscriere acte emise de autorităţi străine

Certificatul de deces

  • Decesul trebuie înregistrat la autorităţile locale din ţara în care s-a produs ;
  • Decesul poate fi înregistrat şi la ambasada sau consulatul României din ţara respectivă (nu este obligatoriu);
  • Dacă ambasada sau consulatul României sunt notificate despre deces de autorităţile locale, acestea informează Ministerul Administraţiei şi Internelor din România, care va anunţa familia despre decesul cetăţeanului român;
  • Înregistrarea decesului la ambasada sau consulatul României permite eliberarea de către ambasadă sau consulat a unui certificat de deces românesc;

Atenţie: eliberarea certificatului de deces românesc se poate face numai pe baza certificatului de deces eliberat iniţial de autorităţile locale din ţara respectivă şi pe baza altor documente prevăzute de legislaţia română;
 

  • · Dacă înregistrarea decesului nu s-a făcut la ambasadă sau consulat, atunci certificatul de deces românesc va fi eliberat în ţară, de autorităţile române, pe baza certificatului de deces străin şi a altor documente prevăzute de legislaţia română.

Servicii consulare pe bază de programare

13.01.2017

Vă facem cunoscut că, începând cu data de 1 februarie 2017, TOATE serviciile consulare vor fi procesate NUMAI pe bază de programare. …

Ceremonia de predare a președinției IHRA

15.03.2017

La data de 15 martie a.c., la sediul Muzeului Evreiesc din Atena a avut loc un eveniment de marcare simbolică, pe plan local, a…

Participarea Ambasadorului României la evenimentele de comemorare a victimelor Holocaustului desfășurate în Atena

30.01.2017

În contextul manifestărilor organizate în R. Elenă cu prilejul Zilei Internaționale de comemorare a victimelor Holocaustului,…

Ghișeul consular online

20.01.2017

Cetățenii români care au reședința sau domiciliul în străinătate pot accesa site-ul www.econsulat.ro pentru a solicita orice…